سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه حضور و غیاب

ترخیص کالا با ارز مبادله ای

ترخیص کالا با ارز مبادله ای :: شاید بارها برایتان این سوال پیش آمده باشد که ارز مبادله ای چیست و در چه کاربرد های استفاده می شود ؟

در حالت کلی دو نوع ارز داریم یکی ارز مبادله ای است و دیگری ارز آزاد است .و اما تعریف هر یک از این دو نوع به این صورت است ازر مبادله ای ارزی است که توسط دولت در یک مرکز خاص به نام مرکز مبادلات ارائه می شود در مقابل ارز آزاد با توجه به شرایط بازار و با قیمت آزاد تعیین می شود .

ارز آزاد را صرافان و دلالان در بازار عرضه می شود و نکته ی مهمی که بایستی به آن توجه کرد این است کهترخیص کالا با ارز مبادله ای برای وارد کردن تمام کالاها اختصاص نمی یابد .و در مجموع می توان گفت که ارز مبادله ای به 10 کالای خاص اختصاص میابد .که آخرین گرده به آن ارز مبادله ای تعلق نمیابد کالاهای لوکس است .

اگر به دنبال تهیه کردن ارز آزاد هستید بدون دردسر و بدون محدودیت می توانید به آن دسترسی پیدا کنید اما ارز مبادله ای چنین نیست و نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارد و با این وجود نیز دست یابی همه به آن کاری دشوار است .

برای وارد کردن کالا ها با ارز آزاد می توان هر کالایی را وارد کرد اما با ارزمبادله ای نه !

از دلایلی که باعث به وجود آمدن ارز مبادله ای شد افزایش ارزش ارز است که برای حل این مشکل دولت ارز مبادله ای را با قیمت کمتر و به صورت محدود در اختیار قرار می دهد .

بانک مرکزی نحوه محاسبه ارز مبادله ای را چنین بیان می کند ابتدا ارزهایی که در صرافی های معتبر معامله می شوند را در نظر گرفته و با با در نظر گرفتن سبدی از این ارزها نرخ ارز مبادله ای را بر اساس نرخ اولیه ای که بدست آمده کسر کارمزد دو درصدی از این نرخ .

با شرکت ساطان تجارت بازرگانی تماس بگیرید و امور ترخیص کالا های خود را با اطمینان خاطر به آن بسپارید .

ترخیص کالا از گمرکات ترخیص کالا از ترکیهترخیص کالا از گمرکترخیص کالا از گمرک بازرگانترخیص کالا از گمرک فرودگاه امامترخیص کالا از گمرکاتترخیص کالا تهران